6 etape ale strategiei de content marketing
De ce această atenție crescută pentru content marketing? Deoarece metodele tradiționale de a genera diferențiere și notorietate nu mai funcționează la fel de eficient ca altă dată și/sau necesită bugete mari.
Un studiu realizat de DemandMetric arată, prin comparație cu marketingul tradițional, content marketingul costă cu 62% mai puțin și poate genera de 3 ori mai multe leaduri.
Pe de altă parte, deși 93% dintre marketeri spun că fac content marketing, 87% spun că au probleme în a crea conținut care să producă engagement pe rețelele de socializare. Pentru a avea astfel de rezultate, conținutul pe care îl oferim trebuie să educe, să inspire și să motiveze. Astfel, avem de parcurs următorii 6 pași pentru o strategie puternică de content marketing.
1. Stabilirea obiectivelor
Este esențial să pornim prin a găsi răspunsurile SMART la următoarele întrebări: De ce să facem content marketing? Ne va crește notorietatea? Ne vor crește vânzările? Ne vom fideliza clienții? Obiectivul nu este să fim buni la content marketing, ci să facem business bun prin content marketing.
2. Identificarea diferențiatorilor
Aici întrebarea de la care pornim este: Ce este special și unic la afacerea ta și ce fel de conținut original poți genera? De cele mai multe ori răspunsul nu este legat de produsele / serviciile tale, ci despre ceva mult mai important. Este vorba despre modul în care, prin afacerea ta, vrei să faci diferența în viața celorlalți oameni.
3. Agrearea indicatorilor de măsurare
Obiectivele îți vor dicta indicatorii. Dacă vrei să obții leaduri, nu vei măsura notorietatea. În content marketing avem 4 tipuri de indicatori: indicatori de consum, de distribuire, de generare de leaduri și indicatori de vânzări. Pentru 87% dintre marketeri cel mai important indicator este calitatea leadurilor, urmat vânzări (84%), de ratele de conversie (82%) și de cantitatea leadurilor (74%).
4. Înțelegerea nevoilor audiențelor țintă
Conținutul este dictat și de audiențele sau publicurile țintă pe care ni le alegem. Întrebările pe care este bine să ni le punem sunt: Cine sunt clienții mei? Ce își doresc? Ce anume apreciază? Cum își petrec timpul? Ce îi influențează? Ce tip de conținut își doresc? După ce ai răspunsurile la aceste întrebări, organizează conținutul pe categorii de publicuri țintă și pe etapele din procesul de cumpărare.
5. Pregătirea conținutului
Este important să nu faceți content marketing din inerție. Nu trebuie să aveți blog/vlog pentru că e la modă, ci să satisfaceți așteptările de conținut și relevanță ale publicurilor țintă alese. Așadar faceți tot ce puteți ca să aflați ce tip de conținut apreciază cei cărora vreți să vă adresați. La fel de important este să oferiți conținut mai ușor de produs, consumat și distribuit în faza de ATENȚIE și INTENȚIE. Pe de altă parte, în faza de DORINȚĂ și ACȚIUNE aveți nevoie de elemente de conținut mai consistente (studii de caz, articole de expert, etc) pentru a închide vânzarea.
6. Amplificarea conținutului
După ce ai creat conținutul ai nevoie să îl faci vizibil. Conținutul este scânteia, iar social media este benzina. Desigur, trebuie să declini conținutul în mod relevant pe fiecare platformă de social media. Dar mai ales, trebuie să ai în minte ideea că în content marketing nu facem broșuri (sau articole, sau postări), ci oferim informație, motivație și inspirație clienților existenți și celor potențiali.