3 beneficii ale automatizării comunicării prin email
Asistența pentru clienți este o parte a ciclului de vânzări ce nu trebuie tratată lejer, deoarece este esențială pentru succesul pe termen lung al companiei. De aceea este important ca managerii să cunoască aceste 3 beneficii ale automatizării comunicării prin email.
Odată cu dependența tot mai mare de comunicarea 24×7, automatizarea secvențelor de mesaje, inclusiv a celor trimise prin email, devine o necesitate pentru companiile care doresc să-și mențină clienții mulțumiți.
Astfel automatizarea poate îmbunătăți asistența acordată clienților, simplificând în același timp comunicarea cu aceștia și reducând solicitările adresate echipei de asistență pentru clienți.
1. Definirea generală a conceptului
Automatizarea comunicării prin email este un concept cuprinzător care se referă la orice program, aplicație, funcționalitate suplimentară sau sistem care folosește tehnologia pentru a îmbunătăți conceperea, trimiterea și stocarea e-mailurilor. Cele mai mari beneficii ale automatizării sunt imediate.
Primul pas atunci când vine vorba de declanșarea e-mailurilor este configurarea unui flux de lucru de automatizare a marketingului. Un flux de lucru este setul de reguli care va declanșa o acțiune specifică, în acest caz, o campanie de e-mail automatizată.
De obicei automatizarea se derulează ca răspuns la o condiție predefinită, iar declanșatorul poate fi legat de comportamentul clienților, preferințele acestora sau de alte tipuri de informații.
Comunicarea eficientă prin e-mail se reduce la două lucruri: momentul și relevanța. Mesajul corect trimis la momentul potrivit este unul dintre cele mai bune moduri de a interacționa cu clienții potențiali.
Marketingul automatizat prin email nu trebuie să fie sec și robotizat. În acest proces trebuie să aibă ca rezultat o experiență pozitivă și personalizată pentru client în care acesta să simtă că e-mailurile pe care le primește sunt relevante și interesante, nu interesate și impersonale.
2. Beneficiile automatizării comunicării prin email
Automatizarea comunicării prin email oferă aceste avantaje remarcabile pentru companii și pentru clienții lor, dintre care cele mai importante sunt următoarele:
- Crește veniturile, economisind timp. Automatizarea secvențelor de comunicare prin email ajută companiile să obțină noi clienți, crescând veniturile. Comunicarea automatizată le permite departamentelor de vânzări și celor de relații cu clienții să-și eficientizeze strategiile de marketing prin email, economisind timpul angajaților care, eliberați de aceste sarcini repetitive, se pot concentra pe alte sarcini importante.
- Oferă o comunicare personalizată. Personalizarea comunicării cu clienții este o modalitate excelentă de a crește ratele de clic (CTR) și de conversie. Companiile care personalizează comunicarea vor putea constata o creștere semnificativă a implicării clienților, deoarece aceștia consideră că o astfel de comunicare este mai relevantă și mai interesantă.
- Cultivă relațiile cu clienții existenți. În timp ce marketingul se concentrează adesea pe atragerea de noi clienți, este esențial să creșteți valoarea veniturilor recurente generate de clienți existenți. Prin automatizarea e-mailului se pot securiza clienții actuali și se pot reactiva clienții care nu reacționează, trimițându-le secvențe de mesaje cu stimulente, sondaje și programe de loialitate.
3. Automatizarea emailurilor de asistență pentru clienți
Din fericire, automatizarea e-mailurilor care au ca scop acordarea de asistență clienților este mai ușoară ca niciodată. N mai spunem de cele mai importante beneficii ale automatizării, deoarece sunt evidente.
Iată câteva sfaturi despre se utilizează tehnologiile de automatizare a e-mailului pentru a menține clienții fericiți.
a. Personalizați e-mailurile trimise
Una dintre mai simple forme de automatizare a e-mailului este personalizarea rezultată din folosirea datelor din aplicația de management al relațiilor cu clienții (CRM). Desigur posibilitățile de personalizare depășesc includerea unui nume într-un e-mail.
Pe baza datelor din CRM se poate personaliza comunicarea cu informații despre caracteristicile produsului care ar putea interesa un potențial client. În același mod se poate crea un flux automat de e-mailuri care să ofere informații specifice despre acel produs într-o serie de mesaje de e-mail personalizate.
Pentru urmărirea mai avansată a comportamentului utilizatorilor și o experiență mai bună a clienților, încercați evenimente personalizate. Evenimentele personalizate sunt cel mai eficient mod de a trimite e-mailuri hiper-personalizate, personalizate.
b. Folosiți șabloane de e-mail
Pentru a răspunde la solicitările de asistență echipa tehnică poate pierde mult timp și energie scriind mereu, de la zero, emailuri pentru fiecare problemă cu care se confruntă clienții. Soluția este utilizarea unor șabloane de email prescrise pentru fi siguri că fiecare client primește aceeași calitate excelentă a răspunsurilor la întrebările lor. Șabloanele de email pot fi ușor personalizate pentru destinatari individuali pentru a adăuga o notă personală.
Vă puteți face clienții mai fericiți aplicând cele mai bune practici de automatizare a e-mailului în următoarele campanii de marketing prin e-mail. Automatizarea devine din ce în ce mai legată de succesul marketingului prin e-mail. Nu numai că automatizarea ajută la construirea unor relații mai bune cu clienții, ci și economisește timp și energie. Aceasta înseamnă că echipele pot lucra mai productiv și mai eficient.