4 tactici de utilizare a recenziilor în dezvoltarea afacerilor
Înainte de a cumpăra un produs nou, cei mai mulți dintre noi citim recenziile. De aceea recenziile clienților sunt importante pentru dezvoltarea afacerilor.
Tocmai de aceea, ca manageri sau antreprenori, înțelegem clar cât este de important să fim la curent cu ceea ce spun clienții despre afacerea noastră. Și în timp ce nu fiecare recenzie va fi pozitivă, modul în care răspundem la comentarii negative spune la fel de mult despre compania pe care o conducem ca și recenziile primite pentru dezvoltarea afacerilor.
Recenziile pozitive ale clienților îmbunătățesc generarea de oportunități deoarece servesc drept recomandări personale sau mărturii care le arată potențialilor clienți ce experiență îi așteaptă.
Recenziile pozitive sunt cele care (în mod evident) trebuie să predomine, însă puțini știu cum să reacționeze la recenziile negative ca să le transforme efectul într-unul favorabil, dând dovadă de atenție la punctul de vedere al clienților și dorințele acestora.
Cum încurajați clienții să scrie o recenzie? Câteva exemple dintre cele mai bune metode ce pot fi utilizate pentru a obține recenzii din partea clienților sunt următoarele:
1. Întrebare pop-up pe site
O întrebare simplă de tipul „cum vă place produsul sau serviciul nostru până în prezent?” este mai mult decât suficientă pentru a determina clienții să scrie recenzii. Oamenii nu vor să completeze chestionare lungi care le consumă timp sau sunt complicate, așa că cel mai bine este să se pună o singură întrebare simplă.
2. Utilizarea rețelelor sociale
Pe platformele de social media și alte canale online, clienții pot scrie recenzii, pot oferi rating-ul lor sub forma de stele sau pot alege dintr-o listă de atribute cele pe care le consideră relevante pentru experiența cu acel brand. Dacă activați comentarii pe conturile de social media, rezumați-vă la întrebări simple și oferiți opțiuni cu răspunsuri multiple astfel încât oamenii să vă poată oferi rapid și ușor recenzia lor.
3. Chestionar trimis prin e-mail
E-mailul poate fi o modalitate bună de a solicita feedback clienților existenți, spre deosebire de o simplă recenzie. Fiți clari în legătură cu scopul chestionarului încă din descrierea subiectului de e-mail. Includerea unei note personale în care să se mulțumească clienților pentru loialitatea lor și să îi informăm că oferirea de feedback permite companiei să își îmbunătățească continuu produsele sau serviciile este mereu de ajutor. Respectați-le timpul făcând un chestionar cât mai scurt. Această abordare chiar va conta în dezvoltarea afacerilor!
4. Recompensarea scrierii de recenzii
Puteți oferi o recompensă clienților care își împărtășesc feedbackul, însă acest lucru poate aduce și elemente pozitive dar și probleme. Pe de o parte, acest lucru vă poate ajuta să îmbunătățiți experiența clienților și să vă creșteți brandul, dar nu va garanta în nici un fel primirea de recenzii pozitive.
Pe de altă parte, nu toată lumea este de acord că oferirea unei recompense în schimbul unei recenzii este calea care trebuie urmată. Luați în considerare circumstanțele specifice ale afacerii pe care o conduceți înainte de a face acest lucru.
Oferirea de recompense în schimbul recenziilor ar putea pune în pericol legitimitatea recenziilor pe care le primiți. Calea cea mai bună rămâne oferirea de produse și servicii de cea mai bună calitatea astfel încât oamenii decid din proprie inițiativă să ofere recenzii.
În loc de concluzie
Există alte modalități simple și eficiente pe care le managerii și antreprenorii le pot folosi pentru a încuraja clienții să lase o recenzie despre afacerea pe care o conduc. Desigur există și alte modalități prin care clienții pot ști că feedbackul lor contează: inserții pe ambalaje, semnalizare la fața locului, o simplă menționare a acestui lucru chiar pe factură. Toate acestea sunt puncte de contact valoroase care pot inspira clienții să-și ia puțin din timpul lor pentru a vă oferi o recenzie valoroasă.