5 trends in digital sales
Mult înainte de apariția Internetului dacă voiai să vinzi ceva te urcai pe un podium în piața publică și îți promovai zgomotos marfa. Astăzi podiumul a devenim website-ul prevăzut cu magazin electronic, piața publică a devenit Internetul, iar vânzarea este centrată pe client și bazată pe sisteme CRM (customer relationship management) avansate.
All these differences have greatly changed not only the style of promoting and selling products or services, but also the efficiency of their disposal.
Typology of the improviser seller, with a torrential expression, type one-man-show it's from another time. Today this portrait of the seller seen only as a artist of words receives some coughs drawn very precisely by technology. On this fund highlights some trends that can make it easy to generate and increasing the sales share.
1. Automatizarea vânzărilor ar trebui să devină normă
Three or four years ago, the subject of sales automation was completely unknown to many sales executives. Since then the situation has changed in the sense that the need for accurate data, received in real time is well understood.
De aceea, potrivit cercetărilor noastre, în România 34% dintre companii au acum un sistem de automatizare a vânzărilor și alte 21% vor implementa unul în următoarele 12 luni.
Ne așteptăm ca această tendință să crească în importanță și să devină prioritară pe ordinea de zi a managerilor de vânzări în următorii trei ani. Această tendință este intensificată de cerințele de aliniere cu Regulamentul general privind protecția datelor cu privire modul de gestionare al datelor clienților.
2. Experiența clientului este rege
This mantra in recent years has been of particular importance on the agenda of sales and marketing executives. This is the trend that brings sales and marketing together in a coordinated approach to give the best customer experience to any point of contact.
Even if it means higher expenses for customer support, product development, development of marketing or sales channels, there are significant advantages for sales and marketing leaders who address this trend.
The requirement is that the two sales and marketing departments work together and use the same systems to track and measure relevant indicators for the customer experience.
3. Managementul conturilor cheie primește haine noi
Key account management has been a method applied for a long time in many industries, especially for B2B customers. The novelty is that data analysis and automation bring strength to this practice and couple it with customization and lifetime value of the account.
Key account sales allow companies to focus on accounts with the greatest potential and generate repeat sales. Understanding the internal operation of the customer and thus being able to deliver the value that each account considers important, companies increase their sales without having to permanently supply the sales channel with new accounts.
Because these sales require more sales from the seller, including a high degree of customization, and takes longer, the system works best for strategic or complex sales that require multiple levels of approval.
4. Gestionarea relațiilor cu clienții este o necesitate
The term customer relationship management (CRM) was first used in the 1990s and has evolved significantly over the years as essential for companies. CRM systems are currently moving from the database stage to intelligent sales predictive analysis systems.
În sistemele CRM se creează automat contacte și conturi și se pot prioritiza, ceea ce ajută echipele de vânzări să reducă cu 60%-70% timpul necesar pentru prospectare.
CRM systems now help generate repeat sales with a personalized customer approach based on information extracted from social networks (sellers can learn common hobbies, identify mutual friends or simply know the interests of customers).
5. Analiza predictivă în vânzări generează un interes crescut
Machine learning programs help companies "predict the future." This technology is now also available for the sales and marketing process.
Based on historical and real-time data, sales managers will receive predictive information through machine learning algorithms about companies that will be good customers, as well as those sales team members who will have exceptional results (or not).
Rezultatul este un proces de vânzări mai eficient și o echipă de vânzări mai motivată și mai performantă. În România, tendința abia începe, dar va fi în curând parte din setul de instrumente pentru forța de vânzări din domeniul financiar-bancar, telecom, FMCG și retail, asistență medicală, produse de larg consum.
La Mind Shop avem experiența necesară pentru a vă ajuta. Pentru detalii concrete ne puteți contacta la mindshop@mindshop.ro.