5 tactici care construiesc brandul de angajator
Vechea dinamică la locul de muncă dintre angajați și angajatori s-a schimbat dramatic în ultimii ani. De aceea este important să știm care sunt elementele care construiesc brandul de angajator.
Nu mai suntem constrânși la clasicul program de la 9 la 5. Nu mai avem de-a face cu un singur angajator și, adeseori, nu mai avem un loc de în care echipele se confruntă pentru a obține mai mult. Locul de muncă modern este flexibil, la distanță sau hibrid, orientat spre o cultură organizațională sănătoasă.
Companiile, în calitate de angajator, trebuie să le ofere angajaților o experiență foarte bună care să se concentreze pe bunăstarea lor mentală și fizică, nu doar pe abilitățile lor. De ce? Pentru că oamenii nu mai sunt motivați doar de salariu. Vor să lucreze cu branduri care își trăiesc valorile și au un scop clar.
Pentru a se diferenția și a reține angajații valoroși, companiile trebuie să investească în dezvoltarea și consolidarea brandului de angajator. De aceea îmi propun să abordez aici elementele esențiale ale branding-ului de angajator, cele care fac diferența și ajută la atragerea de noi candidați.
1. O prezență excepțională în mediul online
Având în vedere faptul că crescut foarte mult numărul și diversitatea interacțiunilor online, este clar că angajații folosesc în primul rând canalele digitale pentru a căuta noi oportunități de carieră.
Cercetările realizate de diverse platforme de recrutare au arătat că 77% dintre candidați vizitează website-ul angajatorului dorit, în timp ce 58% se bazează pe informația despre angajator ce apare pe integratoare despre locuri de muncă, cum ar fi undelucram.ro.
Deoarece potențialii angajați lucrează de acasă și, cel mai probabil, iau legătura cu brandul angajatorilor în mediul online, gestionarea prezenței digitale este crucială.
2. O secțiune forte bună de Cariere pe website
Acesta este locul principal de pe website-ul companiei unde este arătată personalitatea și sunt explicate valorile brandului de angajator.
Aici se descrie pe scurt cultura organizațională a companiei și sunt prezentare elementele diferențiatoare ale propunerii de valoare ca angajator. Este bine ca pagina de cariere să fie actualizată cu cele mai recente locuri de muncă disponibile.
Companiile pot adăuga testimoniale ale candidaților și chiar povești inspiraționale despre membrii echipei pentru a atrage și candidații potriviți.
3. O atenție constantă și creativitate pe rețelele sociale
Recrutarea prin recomandare este un aspect al spectrului social, dar nu ar trebui neglijat brandul de angajator pe rețelele sociale atunci când obiectivul este atragerea de potențiali candidați.
Chiar și atunci când nu există posturi disponibile, platformele de socializare sunt vitale pentru a prezenta povestea brandului în mod corect. Conținutul captivant poate aduce brandul de angajator la viață cu ușurință.
De la povești/stories și reels pe Instagram la materialele video postate pe TikTok și pe Facebook, companiile trebuie să aleagă tipul de conținut care va menține interesat publicul țintă (în acest caz, potențialii angajați).
4. O prezență solidă pe platformele de angajare
Companiile își publică anunțurile de angajare (și) pe diverse platforme de angajare, iar brandul de angajator trebuie construit și aici la fel ca pe toate canalele digitale.
Nu este suficient să fie inclus logo-ul firmei în anunț ca oamenii să se conecteze cu brandul de angajator. Ceea ce face diferența este completarea cu atenție a unui profil detaliat despre companie pentru a transmite în mod clar valorile și personalitatea brandului de angajator.
Oricât de mult le-ar plăcea companiilor să controleze aceste aspecte, adevărul este că angajații sunt cei care în cele din urmă modelează brandul de angajator.
Ei trăiesc cultura companiei și o definesc prin relațiile și opiniile lor. De aceea companiile care decid să-și implice angajații în construirea brandului de angajator procedează foarte bine.
Realizarea unui podcast pentru a împărtăși valorile, cultura, procesele, oamenii și realizările companiei poate contribui la atragerea de candidați foarte buni.
5. Un proces excelent de integrare a angajaților noi
Este firesc ca angajații să își dorească un proces de integrare fără probleme atunci când încep o nouă experiență profesională. Fie că este vorba de un angajat începător sau de unul cu experiență, oamenii vor să știe că angajatorul va face totul pentru a-i integra în echipă.
Urmărind această o listă de verificare companiile pot face mai clare etapele procesului de onboarding pentru candidați. Acest lucru va ajuta și la crearea unei experiențe personalizate, maximizând efectul pozitiv al procesului de integrare.
- Folosiți anunțurile și pagina de cariere pentru a explica sistemul de onboarding. Cu cât știu mai multe, cu atât candidații vor aplica la posturile cu care simt că se potrivesc.
- Prezentați instrumentele/tehnologiile pe care le vor folosi. Arătați de ce tip de instruire vor beneficia în companie.
- Explicați clar ierarhia, astfel încât să știe la cine se pot adresa pentru îndrumare.
- Impregnați fiecare pas al procesului de integrare cu valorile companiei.
- Asigurați-vă că tot ce ține de integrare creează o experiență memorabilă.
Recomandări de final
Transparența este componenta cheie a unui mediu de lucru bun și a unui management de succes al brandului de angajator.
Prin tacticile descrise mai jos angajatorii pot afla ce nu funcționează și pot găsi modalități optime de a îmbunătăți relațiile cu angajații și procesele interne necesare pentru a crea un mediu de lucru sigur și care să conducă la implicare și satisfacție.
- Ca parte a strategiei de employer branding, organizează periodic sondaje pentru a obține informații despre ceea ce trebuie îmbunătățit.
- Organizează evenimente cu ușile deschise pentru a încuraja candidații și angajații să interacționeze și să împărtășească idei și experiențe.
- Apreciază realizările angajaților și comunică recunoștința pentru contribuția tuturor la succesul brandului de angajator.
- Împărtășește evoluția brandului de angajator întregii organizații, nu doar celor din management. Este esențial ca toți angajații să fie informați ca să participe activ la acest proces.