6 pași pentru a construi intimitatea de brand
Emoțiile sunt forța motrice din spatele majorității deciziilor de cumpărare. De aceea contează intimitatea de brand.
Numeroase studii de neuro-marketing arată modul în care crearea de emoții puternice poate ajuta la construirea unei legături între branduri și clienți, un obiectiv important pentru toate companiile.
În plus, emoțiile pozitive sunt vitale pentru o experiență excelentă a clienților, deoarece un client fidel este mai probabil să recomande compania decât un client obișnuit.
Ce este intimitatea de brand?
Intimitatea de brand este o conexiune emoțională profundă între o companie și clienții săi. Intimitatea de brand nu trebuie confundată cu loialitatea de marcă.
În timp ce loialitatea față de brand este definită de stimulente sau recompense, intimitatea de brand este modul în care un client simte conexiunea emoțională cu acea marcă.
Etapele intimității digitale pentru un potențial client, atunci când se conectează emoțional cu un brand sau companie, sunt următoarele:
- Observare – Clientul vede un logo, o reclamă, o imagine a companiei.
- Recunoaștere – Brandul este recunoscut ca ceva la care merită să fim atenți.
- Interpretare – Creierul începe să creeze o impresie despre brand. Este pentru mine? Mă poate ajuta?
- Evaluarea nevoii – Creierul a stabilit că această marcă sau companie este pentru ea și începe să evalueze nevoia.
- Trecerea la acțiune – Creierului îi place ceea ce vede suficient pentru a acționa. Dă click pe un link sau pe un buton.
- Realizarea investiției – Acțiunea a dat roade. Clientul potențial a găsit informații relevante în timpul acțiunii și este gata să investească. Investiția ar putea fi timp, bani sau informații.
- Construirea relației – După investirea timpului, informațiilor sau banilor, prospectul începe o relație cu marca în timpul achiziției ofertei de bază.
- Construirea familiarității – Dacă totul merge bine, marca nu mai este un brand sau o companie, este un prieten familiar, iubit și apreciat.
- Comunicarea succesului – Când a fost schimbată suficientă valoare între client și companie, partea de advocacy, de comunicare a succesului experienței cu acel brand, devine ultima etapă.
Acest model de marketing care implică concentrarea asupra emoțiilor poate stabili modul în care clienții iau decizii de cumpărare și devin fani de lungă durată ai unui anumit brand.
Cum se creează intimitatea de brand?
O conexiune emoțională puternică este determinată de gradul de sentimente generale pozitive pe care un client le are față de o marcă și de măsura în care o persoană asociază marca cu atribute valoroase.
Diferite etape relevă gradele de intimitate a mărcii cu clienții. În etapa de conectare, acceptarea și încrederea se stabilesc atunci când se creează atașament, iar relația dintre client și brand devine mai semnificativă.
În cele din urmă, fuziunea este atunci când o persoană și o marcă sunt inexorabil legate și co-identificate. Identitățile persoanei și ale mărcii au fuzionat și au devenit o formă de exprimare reciprocă.
Pentru construirea intimității de brand este necesară conectarea cu clienții prin construirea de legături emoționale puternice. Apoi, investind în cele șase etape de mai jos se poate crește intimitatea mărcii.
- Îndeplinire: Satisfacerea nevoilor unui client dincolo de așteptările acestuia poate poziționa brandul ca unul care supra-livrează.
- Identitate: Crearea unei imagini aspiraționale care rezonează profund cu consumatorii. Clienții se identifică ca un grup și simt că marca îi reprezintă.
- Îmbunătățire: Brandul este perceput ca unul care ajută clienții să devină mai buni, mai inteligenți și mai capabili prin utilizarea mărcii. Reputația brandului crește și face consumatorii și mai conectați la marca.
- Ritual: Brandul devine parte din rutina clienților, fie că produsul utilizat frecvent sau blogul companiei pe care îl citesc zilnic. Cu siguranță, conexiunea este mult mai intimă acum.
- Nostalgie: Evocarea amintirilor pe care clienții le au despre brand este o modalitate sigură de a face legătura mai profundă.
- Răsfăț: Crearea unei relații excepționale toate experiențele clienților cu brandul.
Câteva concluzii?
Dacă o companie dorește cu adevărat să crească intimitatea de brand, atunci trebuie să construiască o relație deosebită cu clienții.
Angajații care lucrează direct cu aceștia trebuie să fie cei mai motivați, cei mai bine informați, cei mai bine plătiți, cei mai bine pregătiți oameni din companie.
Strategia și tacticile de marketing digital trebuie să fie orientate spre tot ce ține de planificare, implementarea, măsurarea și îmbunătățirea tuturor factorilor care contribuie la creșterea intimității de brand.
Numai atunci când compania este orientată spre nevoile clienților poate beneficia de o relație cu aceștia care implică loialitate, încredere, implicare personală și venituri mai mari pe termen lung.