7 tendințe din marketingul digital în 2022
Tendințele în marketingul digital se schimbă rapid și de aceea începutul unui nou an este momentul perfect pentru a pregăti cea mai bună abordare pentru ceea ce urmează. În cele ce urmează am punctat în aspectele lor esențiale cele mai importante tendințe pe care le cunoaștem din activitatea cu clienții agenției Mind Shop.
1. E-mailul este în continuare la fel de eficient
Deși s-ar putea să nu sune la fel de atrăgător ca alte tactici, e-mailul este unul dintre cele mai importante instrumente în marketingul digital. E-mailul este considerat esențial pentru succes în generarea de noi oportunități de vânzare în B2B și merită investiții suplimentare în 2022. Există câteva motive pentru popularitatea sa, care includ: modalitățile de automatizare, posibilitățile de personaliza a emailurilor, ratele bune de deschidere , de click pe link-uri și de conversie.
E-mailul permite automatizarea unei mari părți a procesului de generare a leadurilor, ceea ce este o veste grozavă pentru multe companii . Apoi asigură o comunicare consecventă între brand și consumator, fără prea mult efort, deoarece este ușor de personalizat atât conținutul, cât și frecvența comunicării prin e-mail. În plus, prin natura sa, e-mailul este privat și foarte vizibil.
Singurul lucru de reținut despre e-mail este că necesită în continuare aceeași gândire și grijă ca orice alt instrument de marketing. Nu numai că textul trebuie bine conceput, ci este recomandabil să fie interactiv și captivant. E-mailul este important, iar ceea ce este livrat ar trebui să aibă aceleași standarde înalte ca orice alt demers de marketing.
2. Influencerii devin și mai importanți
Influencerii sunt relevanți de ceva timp pentru mixul de marketing al multor branduri, iar capacitatea lor de a ajuta produsele să cucerească piață este în creștere, mai ales în era digitală. Această tendință poate fi observată în multe locuri, dar cumpărăturile realizate online de pe telefonul mobil sunt ceva curent.
Platforme precum YouTube, Instagram și TikTok au lansat influenceri foarte populari care au o relație strânsă cu urmăritorii lor. Relația lor cu adepții reprezintă un instrument de marketing de luat în seamă iar brandurile B2C mai ales au crescut bugetele pentru influencer marketing deoarece această tactică produce rezultate.
Un alt aspect notabil este acela că printre ingredientele unei comunități digitale de succes se numără și autenticitatea. Creatorii de conținut și influencerii încep să se îndepărteze de estetica perfectă a feed-ului și aduc mai multă autenticitate, spontaneitate și mai puține filtre. Pentru branduri, această tendință înseamnă că trebuie să colaboreze cu influenceri care știu să creeze conținut sponsorizat care să nu arate ca o reclamă.
3. Podcasturile continuă să crească vertiginos
Există două moduri de a aborda podcasturile din perspectiva marketingului digital. Primul este să-i tratezi pe autorii acestora ca pe niște influenceri, făcând publicitate prin podcast către publicul de urmăritori. O altă abordare este aceea de a crea și un podcast propriu, mai ales că oamenii se bucură de podcasturi atât de la persoane fizice, cât și de la companii.
Podcasturile vin cu propriile provocări, totuși, cum ar fi necesitatea de optimizare prin cuvinte cheie, postări pe blog și alte tactici SEO. Există, de asemenea, un set de abilități diferite care trebuie bine stăpânite pentru a face din podcastul propriu o tactică eficientă. Dar, odată cu creșterea podcasting-ului pe zi ce trece, sunt multe de câștigat.
4. Marketingul video este tot în tendințe
Nu există semne că tendința legată de marketing video se va diminua în viitorul apropiat. Dimpotrivă această tendință este în anul 2022 la fel de importantă ca întotdeauna. De aceea brandurile trebuie să facă eforturi pentru a avea o prezență video care să le ajute să comercializeze produsele și serviciile lor.
Videoclipurile sunt vizionate de oameni din întreaga lume, peste 73% dintre utilizatorii de internet din România vizionează videoclipuri în fiecare lună. Aceste cifre se mențin chiar și la nivel de zi, cu peste 50% dintre consumatori vizionând videoclipuri în fiecare zi. Și adevărul este că vor mai mult.
Conținutul video este popular deoarece este ușor de consumat și este bun pentru marketing. Acest tip de conținut crește retenția și implică utilizatorii mai mult decât textul. Dar numai 42% dintre companii folosesc videoclipuri ca unul dintre instrumentele lor de marketing.
Deși YouTube este primul lucru care vine în minte atunci când vorbim de video marketing, este mult mai mult decât atât. YouTube este o platformă eficientă, dar odată ce ai un videoclip, acesta poate fi folosit în diferite moduri, cum ar fi: transcris și publicat ca articol, utilizată partea audio ca episod de podcast, inclus într-un newsletter pentru a atrage mai multă atenție.
5. Începe era storytelling-ului digital
Un produs bun s-ar putea să vorbească de la sine, dar consumatorii nu vor să audă prezentări seci despre cât de bun este acesta sau cât de mult mai bun decât ce are concurența. Ceea ce își doresc consumatorii este o poveste, una care este îndreptată spre modul în care produsul sau serviciul îi ajută, le soluționează o problemă, le generează mai mult timp sau îi inspiră să fie mai buni.
Există o mulțime de companii care se luptă cu acest concept, în ciuda faptului că a devenit unul dintre numeroasele puncte de acțiune din mixul de marketing din ultimii ani. Cheia este aceea de a oferi o poveste care să le spună consumatorilor cum vor beneficia și vor avea succes dacă vor folosi produsul sau serviciul promovat.
Deși poate sună ca ceva simplu de făcut, acesta este de fapt un proces foarte complex deoarece nu este ușor să spui o poveste convingătoare, captivantă, care iese în evidență din motivele potrivite. Împărtășirea poveștilor de succes și a mărturiilor de la clienți este o modalitate bună de a aborda storytelling-ul digital. Dacă este făcută corect, această tactică va crește relevanța conținutului brandului, ceea ce, de asemenea, îi va crește valoarea.
6. Personalizarea este nu doar apreciată, ci solicitată
Tehnologia și mijloacele de segmentare disponibile ca parte a instrumentelor de marketing digital au făcut conținutul personalizat mai accesibil. Mai mult, acesta atrage consumatorii mult mai bine decât marketingul orientat spre publicul larg. Prin urmare, este de așteptat ca personalizarea să joace un rol din ce în ce mai important în viitor și poate fi utilizată în mai multe moduri: personalizare la nivel de conținut, de produse, etc. Personalizarea vine și complementează multe dintre celelalte tactici menționate în acest articol și este important de știut că peste 70% dintre cumpărători acționează doar atunci când mesajele de marketing țin cont de interesele lor.
Conținutul personalizat poate fi abordat și în multe moduri, de la recomandări de produse până la campanii video personalizate și aplicații care afișează datele utilizatorilor în moduri distractive și interactive. În plus, cu cât brandurile vor aloca mai mult timp pentru a-și înțelege publicurile țintă, cu atât vor obține mai multă valoare din eforturile de marketing digital.
7. Marketingul omnichannel devine esențial în B2B și B2C
O tendință care merită să fie subliniată mai presus de majoritatea celorlalte este marketingul multicanal (omnichannel). deoarece acesta își propune să ofere consumatorilor acces la propunerea de valoare a companiei pe toate canalele. Ideea de marketing multicanal nu este nouă, dar relevanța sa a crescut și continuă să fie o tendință dominantă în B2B și B2C.
Există multe beneficii ale acestei abordări în comparație cu marketingul pe un singur canal, iar abordarea omnichannel conduce la atingerea unui public mai larg generând mai multă implicare a consumatorilor, un număr mai mare de achiziții, rate mai mari de retenție. Strategiile de marketing care utilizează marketingul multicanal sunt pur și simplu de mai mare succes.
In conclusion
Marketingul a fost întotdeauna o industrie în continuă schimbare. Din acest motiv a ține pasul cu tendințele este o practică vitală pentru capacitatea unei companii de a ajunge la un public larg și de a-și prezenta produsul sau serviciul cu rezultatele dorite.