5 puncte relevante de inclus în analiza de marketing
Ce este o analiză de marketing?
O analiză de marketing este procesul care te ajută să înțelegi diferitele categorii demografice și segmente ale publicului tău țintă, strategiile eficiente de implicare a lor, experiența clienților și modalitățile de îmbunătățire a conversiilor.
Efectuarea unei analize de marketing te poate ajuta să-ți îmbunătățești campaniile de marketing, obținând o rentabilitate mai bună a investiției din bugetul tău de marketing, creșterea gradului de conștientizare a mărcii și a loialității clienților și precum creșterea numărului de clienți potențiali.
Ce beneficii aduce analiza de marketing?
Cel mai mare beneficiu al unei analize de marketing este că-ți arată cum să-ți cheltuiești bugetul de marketing într-o manieră mai eficientă. Vei obține o mai bună înțelegere a locului în care publicul tău este activ și ce tip de comunicare rezonează cu acesta.
Prin stabilirea acestor informații ca urmare a unei analize privind comportamentele de cumpărare ale publicului tău și a neajunsurilor eforturilor tale actuale de marketing, vei înțelege cum să-ți îmbunătățești rentabilitatea activității de marketing.
Ce perspective oferă analiza de marketing?
Următoarele sunt informații importante pe care o analiză de marketing le poate oferi, ajutându-te să optimizezi viitoarele eforturi de marketing deoarece îți arată clar ce funcționează și ce nu în proiectele de marketing.
1. Înțelegerea rentabilității investiției
Fiecare fațetă a unei analize de marketing se leagă de rentabilitatea investiției. Pentru fiecare leu pe care îl cheltuiește compania în marketing, câte vânzări sunt generate? Deși nu orice activitate de marketing este direct legată de vânzări, toate ar trebui să se refere la aducerea de noi clienți potențiali în drumul spre conversie și împingerea potențialilor clienți existenți mai aproape de o decizie de cumpărare.
Este esențial să se determine rentabilitatea investiției comparativ cu rezultatele unei campanii. Aceasta este determinată de numărul persoanelor care au participat la campanie și stabilește dacă s-au atins rezultatele dorite, indiferent dacă ele constau în clienți potențiali, vânzări sau urmează alte criterii.
2. Înțelegerea audienței
Cunoaște-ți publicul, canalele pe care clienții tăi sunt cei mai activi, beneficiile pe care le caută, și folosește-le în eforturile de marketing. O analiză de marketing te poate ajuta să-ți înțelegi mai bine publicul și datele demografice ale diferitelor segmente ale acestuia, permițându-ți să țintești clienții cu o comunicare de brand mai eficientă pe canalele potrivite. Cu alte cuvinte, te ajută să descrii cine este clientul tău ideal și care îi sunt caracteristicile demografice și psihografice în procesul de cumpărare.
3. Identificarea de noi piețe
Analiza ta de marketing trebuie, de asemenea, să identifice membrii potențiali ai publicurilor țintă pe care nu le-ai luat în considerare anterior. Acest segment ar putea fi compus din persoane care au nevoie de produse sau servicii legate tangențial de cele pe care le oferi deja sau care au nevoie de produsele și serviciile existente pentru soluții la care nu te-ai gândit până acum. Pe lângă identificarea unor noi piețe, analiza de marketing trebuie să determine rata estimată de creștere a pieței.
4. Identificarea oportunităților de SEO
Ca parte a analizei tale de marketing trebuie să auditezi website-ul companiei și conținutul acestuia pentru a identifica elementele pe care le poți optimiza pentru motoarele de căutare. SEO este procesul prin care te asiguri că atât conținutul website-ului cât și cel al platformelor de socializare fac ca motoarele de căutare să acceseze paginile tale și să le claseze foarte bine în rezultatele căutării. În mod ideal, website-ul va apărea în prima pagină a rezultatelor Google atunci când publicul tău caută cuvinte cheie și expresii asociate brandului, produselor și serviciilor tale.
5. Identificarea oportunităților de publicitate plătită
O analiză de marketing trebuie să includă o revizuire a campaniilor tale publicitare plătită. Nu trebuie doar să cauți modalități noi de a-ți face campaniile PPC mai eficiente, ci să te concentrezi și pe ceea ce faci în prezent. Acest lucru poate dezvălui oportunități de optimizare a cheltuielilor tale de publicitate plătită, adaptând anunțurile la interesele publicului țintă, stimulând implicarea și conversiile.
Analiza de marketing trebuie să fie legată de comportamentul strategic al companiei. De asemenea, pe o piață emergentă poate fi necesar să efectuezi o analiză de marketing o dată pe lună. Pe e o piață matură, însă, poți efectua analiza de marketing o dată pe trimestru.
Dacă lansezi produse sau servicii noi, este bine să faci o analiză de marketing separată; la fel și atunci când vrei să deschizi o nouă piață.
Ce ar trebui să includă o analiză de marketing?
Pentru ca o analiză de marketing să fie cu adevărat cuprinzătoare, aceasta trebuie să examineze fiecare aspect relevant al eforturilor de marketing.
1. Potențiali clienți
Este deosebit de important să incluzi campaniile de marketing concepute pentru a genera noi oportunități de afaceri, examinarea clienților potențiali deoarece te ajută să înțelegi de unde provin noile oportunități de afaceri și cum le menții favorabile brandului. O analiză de marketing poate identifica modalități mai bune de a genera aceste oportunități, dar și de a le avansa progresiv către o decizie de cumpărare.
2. Conversii
Conversiile se referă la orice decizie pe care dorești să o ia un membru al audienței și pe care poți să o influențezi din marketing, indiferent dacă deschide un e-mail, dă clic pe o reclamă sau are o reacție la conținutul de pe conturile de social media. Deși „conversia” unui client potențial este probabil cea mai obișnuită referință, vânzările nu sunt singurul tip de conversie după o campanie de marketing. Ține cont de obiectivele și indicatorii cheie de performanță (KPI) pentru a identifica ce conversii sunt cele mai importante pentru tine într-o anumită campanie.
3. Audiența
O analiză de marketing ar trebui, de asemenea, să facă lumină asupra nevoilor publicului tău, inclusiv modul în care produsele sau serviciile tale răspund acestora sau nu. Cu cât poți colecta mai multe informații demografice asupra publicului tău, cu atât îți poți segmenta publicul mai bine și poți viza fiecare segment cu tipul de conținut cel mai eficient în a genera conversii. Cu cât un brand știe mai multe despre persoanele care sunt interesate și cele care nu sunt interesate de un produs sau serviciu, cu atât este mai mare oportunitatea de conversie. De asemenea prin analiza de marketing te asiguri că investești în tipul potrivit de clienț.
4. Implicare
Înțelegându-ți publicul îți poți adapta mesajele și diferitele campanii de marketing pentru a stimula adeziunea la brand. O analiză de marketing examinează adeziunea actuală a publicului tău la brandul companiei tale prin indicatori precum rata de deschidere, rata de clic și rata de respingere, de exemplu a unei campanii de e-mail.
Analiza de marketing să ia în considerare și modul în care se comportă utilizatorii după ce interacționează cu conținutul oferit. De exemplu, atunci când un utilizator dă clic pe o reclamă plătită care îl aduce pe website, ce face în continuare? Când înțelegi motivele care stau la baza acestor valori, le poți îmbunătăți optimizându-ți campaniile de marketing.
5. Peisajul competitiv
Cartarea peisajului competitiv printr-o analiză de marketing a industriei tale este esențială pentru a-ți adapta strategia la piață. Este bine să ai datele prin care să înțelegi nu numai creșterea pieței și alte tendințe din industrie, ci și modul în care te confrunți cu concurenții tăi. O analiză de marketing a competiției îți permite să cunoști poziția companiei tale în comparație cu concurenții direcți sau indirecți.
Cum trebuie să procedezi?
Când faci o analiză de marketing acordă-ți timp pentru a aduna suficiente date cu privire la fiecare dintre aceste puncte. O analiză de marketing de suprafață oferă adesea rezultate superficiale sau, mai rău, insuficiente pentru a trage concluzii semnificative.Cea mai frecventă greșeală este aceea de a nu acorda suficient timp pentru a colecta și analiza temeinic datele și constatările tale. Mulți omit alocarea unui timp adecvat și, prin urmare, își limitează concluziile. Această limitare afectează fiecare strategie și decizie viitoare pe care o vei lua.
Cum se scrie o analiză de marketing?
Scrierea unei analize de marketing este o parte importantă a sintetizării datelor pe care le-i adunat într-un format revizuibil. Modul în care îți scrii analiza de marketing va determina cât de utile sunt rezultatele pentru rafinarea strategiilor tale de marketing. În mod ideal, o analiză de marketing ar trebui să includă o descriere clară a punctelor pe care le-ai cercetat, rezultatele analizei și modalitățile prin care îți poți influența pozitiv indicatorii de performanță (KPI) în viitor.
În plus, o analiză de marketing trebuie să includă KPI-uri specifice pentru a măsura succesul sau eșecul tacticilor analizate. Stabilește obiective de referință pentru fiecare indicator de performanță și apoi monitorizează evoluția lor în timpul derulării campaniilor de marketing.
Analiza de marketing va dezvălui cât de eficiente au fost aceste campanii în atingerea obiectivelor tale. Amintește-ți, nu fiecare obiectiv trebuie să se lege direct de vânzări; uneori notorietatea brandului și implicarea sunt reușite de parcurs semnificative. Așadar, ține minte, analiza de marketing trebuie să raporteze nu numai rezultatele, ci și de ce a funcționat sau nu.